آرشیو شنبه ۷ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۶۲
فرهنگ و هنر
۱۶

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر ایثار

3 نمایش برتر به فجر معرفی شد

گروه فرهنگ و هنر: نخستین جشنواره سراسری تئاتر ایثار با معرفی برگزیدگان و تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره در 3 منطقه خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و فارس به کار خود پایان داد.

به گزارش «جام جم»، حسین دهقان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: این جشنواره، دستمایه بنیاد شهید و هنرمندان تئاتر برای دستیابی به سوژه های بهتر و گسترده تر است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، جنبشی کاملافرهنگی بود، بنابراین تلاش برای مفهوم سازی، انتقال آن و معرفی الگوها نه تنها برای این نسل که برای همه جهانیان درس آموز است.

در پایان این مراسم، رحمت امینی به عنوان نماینده هیات داوران، برگزیدگان بخش های مختلف را معرفی کرد. آرش جان نثاری، علی هویدافر، سیدمسعود مدهوش، نیما شعبانی و عبدالرضا سهرابی جوایز بخش موسیقی را دریافت کردند و در بخش طراحی صحنه، عناوین برتر به حسین اصیلی، زری اماد و مهدی محمدی اعطا شد. همچنین هیات داوران، فاطمه سرلک، منیره حسین زاده و شهره رستمی را به عنوان بازیگران برتر زن و امیرکربلایی زاده، جعفر دلدلزاده و صاحب حائری زاده را به عنوان بازیگران برتر مرد معرفی کرد. در این مراسم، فرهاد ارشاد، احسان رحیمی تمبی و کرامت یزدانی عناوین برتر نمایشنامه نویسی را دریافت کردند وحامد مهریزی زاده، محمود دهقان هراتی، احسان رحیمی تمبی و حامد مهینی جوایز کارگردانی را به دست آوردند.

هیات داوران در پایان، 3 نمایش کاکوتی از استان یزد، بازی از استان بوشهر و چهلستون از استان اصفهان را برای اجرا به جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد.