آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۱
بازرگانی
۵
نمایه

صفایی فراهانی:صادرات صنعتی افت می کند

در پی بروز بحران مالی در جهان، صادرات محصولات صنعتی کشور بیشترین آسیب را نسبت به سایرمحصولات صادراتی خواهند دید.

صفایی فراهانی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با «برنا» گفت: طی چند ماه گذشته درپی بروز بحران مالی جهان بسیاری از کارخانجات صنعتی در دنیا اقدام به تعدیل نیرو و کاهش تولیدات خود کرده اند که در آینده دامنگیر کشور ما نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صادرات فرآورده های پتروشیمی، هم اکنون در سطح جهان با کاهش شدیدی مواجه شده است، تصریح کرد: با کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی به طور حتم صادرات فرآورده های پتروشیمی از ایران نیز به دلیل نبود تقاضا با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد.

فراهانی با تاکید بر اینکه توجه به تولیدات صنعتی در پی بروز این بحران باید در اولویت برنامه های دولت باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید با وضع عوارض بر واردات جلوی ورود کالاهای صنعتی به کشور را بگیرد تا صنایع داخلی بتوانند با تامین نیاز داخل سرپا بایستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاست وضع عوارض بر صادرات در وضعیت فعلی غیرکارشناسی است که باید هرچه سریع تر این رویه تغییر کند.

به گفته صفایی فراهانی در شرایطی که تمام کشورها به دنبال بازارهای صادراتی درپی بحران مالی هستند نباید با وضع عوارض مانع صادرات محصولات کشور شویم.