آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۶۵
شهرستان ها
۱۱

اجرای طرح حذف و جایگزینی درختان آلوده در باغهای میناب

میناب- خبرنگار کیهان:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: طرح حذف درختان لیموترش آلوده به بیماری جاروک و نیز جایگزینی با سایر ارقام و مناسب با اقلیم هرمزگان اجرا می شود.

سهراب رمضانپور افزود: در این طرح اقداماتی همچون عملیات حذف درختان بیمار، تسطیح نسبی و آماده سازی زمین برای کشت صیفی جات و نیز عملیات نقشه برداری و حفر چاله برای کشت نهال درختان جایگزین انجام می شود. وی اظهار داشت: پس از امحاء و تسطیح زمین برای کشاورزی که جهت اجرای این طرح نام نویسی کرده و تمایل به احداث باغ جدید دارند نهال های مرکبات، نخلیات چیکو، انبه و کنار پیوندی توزیع می شود که تمامی این مراحل برای باغداران مشمول این طرح رایگان است.

مدیر جهاد کشاورزی میناب با بیان اینکه اجرای این طرح برای مدت پنج سال ادامه دارد گفت: اعتبار اختصاص یافته طرح برای این شهرستان مبلغ 11 میلیارد ریال است که در قالب چند قرارداد در مناطق هشتبندی، مرکزی و سندرک در حال اجراست.

با اجرایی شدن مصوبه سفر در دور دوم هیئت دولت به استان هرمزگان در زمینه حمایت از باغداران در مقابله با بیماری جاروک، اجرای طرح حذف و جایگزینی و درختان آلوده به این بیماری در شهرستان میناب آغاز شده است.