آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۶۵
شهرستان ها
۱۱

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری:

مهم ترین عامل ترافیک شیراز توقف های غیراصولی خودروهاست

شیراز- خبرنگارکیهان:

مهم ترین عامل اغتشاش ترافیکی در شیراز ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توقف غیراصولی خودروها در سطح شهر است.

«امامداد هوشمند» مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز با بیان این مطلب گفت: بخش دیگری از این اغتشاش ترافیکی ناشی از حفاری های برخی از سازمان ها و ادارات از جمله شرکت آب و فاضلاب، قطار شهری و بعضا تغییر کاربری هایی است که در سطح شهر صورت می گیرد.

وی با اشاره به تغییر کاربری برخی از مجتمع های مسکونی در شیراز افزود: بیشتر مجتمع هایی که در بلوار زند شیراز واقع شده با عنوان مسکونی تعریف شده اما مشاهده می کنیم که بیشتر این مجتمع ها به مجتمع پزشکی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: اینگونه مجتمع های مسکونی حتی پارکینگ مورد نیاز برای خودروهای خود را تامین نکرده اند تا چه رسد به اینکه مکانی را برای خودروهای مراجع کنندگان اختصاص دهند.

وی گفت: سازمان ترافیک برای حل مشکل راه بندن و ترافیک ناشی از توقف اتوبوس ها در ایستگاهها، روان سازی تردد در سطح شهر و ایمن سازی ایستگاههای اتوبوس طرح تاسیس ایستگاههای خارج از سطح پیاده رو را در شیراز اجرا می کند.

وی اضافه کرد: 600ایستگاه خارج از پیاده رو برای شیراز مورد نیاز است.

وی گفت: برای بهتر شدن وضعیت ترافیک شیراز باید حریم ایستگاهها توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس و نیز مسافران حفظ شود و آنان خود را مقید به پیاده و سوارشدن در این حریم بدانند.