آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۶۵
حوادث
۱۵

اداره اجتماعی آگاهی مطرح کرد

هشدارهای پلیس برای مقابله با سرقت

افرادی که قصد ترک منزل خود به مدت طولانی را دارند، خانه اشان را به همسایه معتمد بسپارند.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی با صدور اطلاعیه ای خطاب به مردم هشدار داد: هنگام ترک طولانی مدت، منزل خود را به همسایه معتمد بسپارید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ایجاد رابطه سالم، با همسایه ها برای شما امنیت به ارمغان می آورد، بنابراین هنگام مسافرت نیز اشیای گران قیمت خود را در جای مطمئن بگذارید یا به شخص معتمد بسپارید.

اداره اجتماعی آگاهی ناجا با هشدار نسبت به قراردادن کلید منزل در قسمت هایی مانند جاکفشی و گلدان افزوده است: قفل در منزل را به نحوی نصب نمایید که قسمت توپی آن هم سطح بدنه در باشد و در صورت عدم امکان لوله ای را که طول کلید باشد به دور آن جوش دهید.

همچنین نسبت به جابجایی تیرهای چراغ برق که نزدیک بالکن منزل شما قرار دارد با اخذ موافقت از شرکت های مربوطه اقدام نمایید.

در این اطلاعیه با تاکید بر جلوگیری از ورود افراد ناشناس به داخل منزل تحت عنوان فالگیر و رمال آمده است: به کودکان خود بیاموزید که اگر تنها در خانه هستند و ناشناسی با منزل تماس گرفت نگویند که در خانه تنها هستیم.

وی همچنین با تاکید بر حفظ صحنه جرم پس از وقوع هرگونه اتفاقی افزوده است: از دست زدن و جابجا کردن وسایل پس از وقوع هرگونه حادثه ای جلوگیری به عمل آید.

همچنین در صورت وقوع سرقت از اتومبیل خود از برهم زدن وضعیت داخل خودرو، جابجایی آن، مرتب کردن وسایل و نظافت آن خودداری کنید.