آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۱
بانک و بیمه
۱۲

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور می گوید

تعلل بانک مرکزی در تدوین دستورالعمل قرض الحسنه ها

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: هم اکنون بیش از دو هزار صندوق قرض الحسنه در سراسر کشور در انتظار دستورالعمل اجرایی قانون فعالیت از سوی بانک مرکزی هستند.

دکتر عزت الله یوسفیان ملادر گفت وگو با خبرگزاری مهر در آمل افزود: بیش از دو سال از تصویب قانون قرض الحسنه ها می گذرد، اما تاکنون بانک مرکزی بنا به دلایل نامعلومی دستورالعمل اجرایی این صندوق ها را تدوین نکرده است.وی تصریح کرد: در این خصوص نمایندگان مجلس در چندین نوبت به رئیس جمهور در خصوص نحوه اجرای قانون صندوق های قرض الحسنه و ساماندهی آن که هنوز هم دستورالعمل آن تدوین نشده، تذکر داده اند.نماینده مردم آمل در مجلس اظهار داشت: پس از گذشت دو سال بانک مرکزی آیین نامه اجرایی این صندوق ها را که پشتوانه خوبی برای مردم و اقشار کم درآمد جامعه است تدوین نکرده است.

وی گفت: صندوق های قرض الحسنه به عنوان صندوق هایی هستند که به صورت عادلانه به مردم خدمات رسانی و از مشکلات آنها گره گشایی می کنند.

یوسفیان ملاافزود: در حالی که مشکلات بسیاری از خانواده ها با اخذ یک یا دو میلیون تومان تسهیلات از این صندوق ها رفع می شود این تعلل از این روند جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وام گرفتن این مبلغ اندک از سوی بانک های دولتی با سخت گیری های بی حد و اندازه مدیران بانک ها بسیار سخت و طاقت فرسا شده و لازم است بانک مرکزی در این خصوص اقدام جدی انجام دهد.