آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۶۵
صفحه آخر
۱۶

حزب الله لبنان:

مقاومت را از امام حسین(ع) آموخته ایم

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت، حزب الله پایداری و استقامت را از مقاومت امام حسین(ع) در کربلاآموخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید «هاشم صفی الدینی» با اعلام مطلب فوق افزود، شهادت در سرزمین لبنان به همراه مقاومت به یک فرهنگ تبدیل شده و از یک نسل به نسل دیگر منتقل می شود.

وی تاکید کرد، حزب الله حزب خداست و حزب خدا شکست ناپذیر است.صفی الدینی راه پیروزی مردم عراق و فلسطین را در چارچوب ولایت فقیه دانست و گفت: اگر مردم عراق و فلسطین هم در چارچوب ولایت فقیه مقاومت کنند حتما موفق خواهند شد.

وی در مورد جنگ 33 روزه گفت، اسرائیل تعداد تجهیزات جنگی را که در جنگ 33 روزه علیه لبنان استفاده کرد در سال های 1948 تا 2006 که در حال جنگ با کشورها بود به کار نبرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود، خداوند با آرامش و اطمینان قلبی که به حزب الله داد همه دسیسه های دشمن را نابود و مقاومت را پیروز کرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان اینکه این فرهنگ مقاومت است که با اطمینان به خدا به ثمر می نشیند، اصل هر مقاومتی را اعتماد و توکل بر خداوند دانست و تاکید کرد: ما باید با بسط و گسترش مقاومت و با پیشرفت در هنر و فن آوری های روز دنیا این فرهنگ را حفظ کنیم و آنقدر این فرهنگ را ترویج دهیم تا اسلام در کل دنیا پیروز شود و اصول اسلامی گسترش یابد.در همین رابطه معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز خاطرنشان کرد: مقاومت ملی لبنان آمادگی مقابله در برابر هرگونه تجاوزی را دارد و از هیچ تهدید اسرائیل واهمه ای ندارد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ضربه بزرگی راه قیمومت آمریکا بر لبنان را بست و توافقنامه دوحه امید برخی طرف ها به آمریکا را از بین برد و دستاوردهای مهمی را برای مخالفان دولت به ارمغان آورد و انتخاب رئیس جمهور توافقی، تشکیل دولت وحدت ملی و اجرایی کردن قانون انتخابات از جمله آنها به شمار می رود.

وی از لبنانی ها خواست تا به بیگانگان و حمایت خارجی اعتماد نکنند زیرا تا زمانی که نیروهای مردمی با دخالت بیگانگان مخالفت می کنند، این حمایت هرگز معادله را تغییر نخواهد داد.