آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۱
بازار دیجیتال
۲۶

گیگابایت و عرضه مادربوردهای جدید به بازار

بازار دیجیتال- شرکت گیگابایت، یکی از تولیدکنندگان مادربورد و کارت گرافیک، اخیرا مادربوردهای جدید خود را بر پایه چیپ ست X58 تولید کرده است.

این مادربوردها با استفاده از بالاترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها تولید شده اند و قابلیت های زیاد و قدرت بسیار بالایی دارند. از مادربوردهایی که تاکنون با این چیپ ست جدید تولید شده است می توان به مدل های EX58-DQ6، EX58-DS4 و EX58-Extreme اشاره کرد. این مادربوردها به گونه ای طراحی شده اند که توانایی پشتیبانی از پردازنده های Nehalem، پردازنده های جدید و بسیار قدرتمند شرکت Intel، را دارند. از ویژگی های این مادربوردها می توان به سیستم خنک کننده بسیار بزرگ و پر قدرت آنها اشاره کرد. این سیستم خنک کننده، که از تکنولوژی لوله های بدون صدا در ساخت آن استفاده شده است، علاوه بر محل قرارگیری پردازنده، بیشتر سطح مادربورد را در بر گرفته است و از دو طرف تا پل شمالی و پل جنوبی ادامه پیدا کرده است. این سیستم خنک کننده به گونه ای طراحی شده است که تمامی هوای گرم به قسمت جلویی کیس منتقل شود و از آن نقطه خارج شود و به این ترتیب کمترین هوای گرمی در داخل کیس باقی نمی ماند. این مادربورد دارای شش شکاف حافظه (RAM) است که توانایی پشتیبانی تا 24 گیگابایت حافظه را دارد. همچنین این مادربورد دارای سه شکاف کارت توسعه 16x است که می توان سه کارت گرافیکی را بر روی مادربورد نصب کرد.

از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در این مادربورد می توان به تکنولوژی جدید Ultra Durable 3 اشاره کرد که از تکنولوژی های انحصاری گیگابایت است. استفاده از این تکنولوژی در این مادربورد باعث شده است که میزان مقاومت آن در برابر جریان برق کمتر شود و در نتیجه علاوه بر مصرف انرژی کمتر، دمای مادربورد نیز پایین بیاید. به گونه ای که دمای مادربوردهایی که از تکنولوژی UD3 در ساخت آنها استفاده شده است 50 درجه سانتیگراد خنک تر از مادربوردهای معمولی هستند. انرژی مورد نیاز برای پردازنده توسط 12 فاز تولید می شود و دو فاز برای هر کدام از شکاف های حافظه و پل شمالی در نظر گرفته شده است. با توجه به پشتیبانی از پردازنده های Nehalem و قابلیت ها و ویژگی های این مادربورد می توان انتظار یک مادربورد بسیار قدرتمند از گیگابایت را داشت که در بسیاری از کارهای سنگین و با حجم بسیار بالامورد استفاده قرار خواهد گرفت.