آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۶۶۰۸
اقتصادی
۴

وزیر بازرگانی: دولت و مجلس توافقی درباره عدم ارائه لایحه هدفمند سازی نداشته اند

وزیر بازرگانی، هرگونه توافق میان دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم ارائه لایحه هدفمند سازی به مجلس را رد کرد.

به گزارش ایرنا، این واکنش “سیدمسعود میرکاظمی” به پرسش متعدد خبرنگاران در خصوص برخی اخبار منتشره مبنی بر توافقات حاصله میان دولت و مجلس شورای اسلامی برای عدم ارائه لایحه هدفمند سازی، بود.

عضو کارگروه طرح تحول اقتصادی، در حاشیه همایش نقد و بررسی لایحه تجارت تصریح کرد:تصمیم نهایی در خصوص لایحه هدفمند سازی یارانه ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گرفته می شود.

وی درعین حال در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه پرداخت نقدی یارانه ها در سال آینده منتفی می شود، گفت: نمی توان از این گونه سخنان نتیجه گیری نهایی را کرد، در دولت هم همین طور است ممکن است بعضی نظرها متفاوت باشد اما تلاش مجموعه دولت این است که موضوعی را مصوب کند.

وزیر بازرگانی درخصوص ارتباط لایحه تجارت و طرح تحول اقتصادی، گفت: لایحه تجارت به عنوان قانونی مادر گستردگی بنیانی و اساسی در کشور دارد و به این معنا نیست که در آینده نیازمند قوانین جدید نباشیم.

وی در تشریح مطالب خود گفت: همان طور که در 60 سال گذشته قوانین زیادی مصوب شد که منافاتی با قانون تجارت در حال اجرا ندارد.

وزیر بازرگانی سپس درباره لایحه تجارت که اکنون به صورت اصل 85 در مجلس در حال بررسی است، گفت: قانون مصوب باید بتواند به پرسش های متعدد کارشناسان در موضوعات مختلف پاسخگو و پیش بینی های لازم را در این خصوص داشته باشد.