آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۱
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

رییس شورای انتظامی نظام صنفی رایانه ای تهران خبر داد: جعل بیش از 30 نوع هولوگرام شرکت های رایانه ای

رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران از جعل شدن بیش از 30 نوع هولوگرام مربوط به شرکت های رایانه ای در کشور خبر داد.

مهرداد ذوالفقاریان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستگیری فردی که بیش از 30 نوع هولوگرام مربوط به شرکت های رایانه ای را جعل کرده است، اظهار کرد: در تما س های گرفته شده از سوی سپاه اسلامشهر، متوجه شدیم برروی کالاهای متفرقه حوزه رایانه هولوگرام های تعدادی از شرکت های رایانه ای جعل شده است.

وی ادامه داد: این موضوع از سوی شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به شرکت هایی که هولوگرام آنها نزد شخص جاعل یافت شده بود اطلاع رسانی شد تا این موضوع مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

او با بیان این که هولوگرام ها به صورت لیزری جعل و کپی شده است، تصریح کرد: تشخیص جعلی بودن هولوگرام ها به آسانی صورت نمی گیرد. شخص دستگیر شده تاکنون به موارد سوءاستفاده از هولوگرام های جعل شده اعتراف نکرده و تنها چیزی که مشخص است این که این فرد جزء فروشندگان لوازم رایانه ای نیست.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از شرکت های رایانه ای که هولوگرام آنها جعل شده طی شکایتی خواهان پیگیری موضوع شده اند و تعدادی نیز به این کار مبادرت نکرده اند. این در حالی است که شورای انتظامی با خواست شرکت ها می تواند هماهنگی های لازم در جهت پیگیری قانونی کار را انجام دهد.