آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۱
نگاه سوم
۳۱
سینمای ایران

افخمی: دوست داشتم مثل مدیری کمدی بسازم

مهر- کارگردان فیلم سینمایی «سن پترزبورگ» با اعلام اینکه همیشه دوست داشته فیلمی به سبک کمدی های مهران مدیری بسازد، همکاری با پیمان قاسمخانی را از دلایل حضور خود در این پروژه ذکر کرد.

بهروز افخمی درباره پروژه سینمایی تازه خود گفت: فیلمنامه «سن پترزبورگ» یک کمدی جذاب است و من همیشه در پی فرصتی بودم تا بتوانم با پیمان قاسمخانی در مقام دستیار و فیلمنامه نویس همکاری کنم. در حال حاضر تغییراتی با نظر خودم و قاسمخانی روی فیلمنامه در حال انجام است و فکر می کنم سر صحنه نیز این تغییرات ادامه پیدا کند.

وی افزود: همیشه دوست داشتم کاری بسازم به سبک کمدی هایی که قاسمخانی می نویسد و مهران مدیری کار می کند. «سن پترزبورگ» اثری ابزورد است و موضوعی ترسناک و هیجان انگیز دارد و امیدوارم نتیجه آن خوب باشد. پروژه سینمایی «سن پترزبورگ» در مرحله پیش تولید قرار دارد و تاکنون حضور امین حیایی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، محسن تنابنده و امید روحانی در آن قطعی شده است. 90درصد فیلم در تهران و شمال و باقیمانده در خارج از کشور فیلمبرداری می شود. تهیه کننده این فیلم، حمید اعتباریان است. فیلمنامه «سن پترزبورگ» را پیمان و محراب قاسمخانی نوشته اند و داستان درباره دو دوست است که برای هم بلوف می زنند. پیش از این قرار بود فیلمسازانی چون سامان مقدم و کمال تبریزی روی صندلی کارگردانی پروژه بنشینند.