آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۶۳
سلامت
۵

زعفران؛ شادی بخش و تقویت کننده تمایلات جنسی

گروه سلامت: بسیاری از ما گمان می کنیم زعفران فقط برای خوشرنگ کردن غذاست، در حالی که خواص درمانی این ادویه معطرکننده آنقدر هست که برای آن بهای زیادی بپردازیم.

زعفران شادی بخش است و مهم ترین خاصیت آن ضد افسردگی است، همچنین به هضم طبیعی غذا و تقویت معده کمک می کند. به گفته پزشکان متخصص تغذیه، زعفران علاوه بر ایجاد شادی و آرامش به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به عنوان توان بخش قلب و پیشگیری کننده از بیماری های قلبی و سرطان نیز مطرح است.تقویت حافظه و یادگیری، کاهش فشارخون، رفع بی نظمی های قاعدگی زنان، کاهش چربی خون، درمان آسم و رفع نفخ شکم از دیگر خاصیت های درمانی زعفران محسوب می شود.

نتایج برخی تحقیقان نشان می دهد در آینده ای نزدیک، زعفران یکی از مهم ترین جایگزین های داروهای شیمیایی خواهد بود. این ماده خوراکی علاوه بر آن که محرک و تقویت کننده تمایلات جنسی است، به عنوان مسکن به ویژه در درمان دردهای لثه و قولنج نیز تاثیرگذار است.

تحقیقات پزشکی ثابت کرده زعفران خواص ضدسرطانی داشته و به عنوان یک داروی ضد تومور و جمع کننده رادیکال های آزاد عمل می کند. زعفران همچنین ماده ای شادی بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده تمرکز، ضد تشنج، افسردگی، اسپاسم، آلزایمر و پارکینسون است و برای درمان دردهای عصبی و کم خوابی نیز مفید است.