آرشیو یکشنبه ۸ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۹
ایران اقتصادی
۸

کوتاه از اقتصاد

بیمه ها رتبه بندی می شوند

شرکت های بیمه سال آینده بر اساس شاخص ها و نظارت مالی از نظر توانمندی رتبه بندی خواهند شد. به گزارش ایسنا، جواد فرشباف ماهریان، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب افزود: در اوایل سال آینده به سرشماری نمایندگی های شبکه فروش بیمه ها می پردازیم و نتایج حاصل به عنوان گزارش های مکمل درجه بندی شرکت های بیمه مد نظر قرار می گیرد.وی اضافه کرد: اصلاح آئین نامه های متعددی که در صنعت بیمه با نگاه دولتی و عملیات شرکت های دولتی سازماندهی شده هم در دستور کار قرار دارد.

تدوین طرح پشتیبانی از بنگاه های زود بازده

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار و امور اجتماعی از تدوین طرح پشتیبانی و حمایت از بنگاه های زودبازده، خبر داد. به گزارش وزارت کار و امور اجتماعی،حمید حاجی عبدالوهاب با بیان این مطلب افزود: بر اساس این طرح از افرادی که تسهیلات زودبازده دریافت کرده اند یا صاحبان طرح هایی که قرارداد با بانک ها منعقد کرده اند، خواسته شده است تا اطلاعات لازم را در سامانه ای که طراحی شده، وارد کنند. وی آسیب شناسی مشکلات و پیگیری مسائل بنگاه های زود بازده از طریق نهادهای ذیربط را از جمله اهداف طرح یادشده عنوان کرد و افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از طریق ثبت در سامانه، نحوه و میزان پرداخت یارانه سود تسهیلات به بنگاه های زود بازده، مشخص خواهد شد.

قیمت های جدید انواع نوشابه اعلام شد

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در راستای اعمال نرخ هایجدید مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولید کننده نوشابه و همچنین تعدیل 8 درصدی قیمت انواع نوشابه های گازدار قیمت جدید انواع نوشابه را اعلام کرد.

براساس اعلام این سازمان، واحدهای عمده و خرده فروش موظفند از تهیه و عرضه نوشابه های فاقد قیمت مصرف کننده جدید خودداری و از هر گونه گرانفروشی پرهیز کنند.

براین اساس، قیمت نوشابه 1500 سی سی ارم و زمزم از 650 و 700 تومان به ترتیب به 600 و 650 تومان و کوکاکولاو فانتا از 748 تومان به 691 تومان کاهش یافت.قیمت نوشابه 300 سی سی ارم و زمزم نیز از 250 تومان به 230 تومان و کوکاکولا، فانتا و اسپرایت از 253 تومان به 234 تومان کاهش یافت.