آرشیو سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۰۳
صنعت و معدن
۳

جذابیت سرمایه گذاری باوجود کاهش قیمت نفت

فارس - معاون امور سرمایه گذاری شرکت ملی نفت گفت: یکی از امتیازات و فرصت هایی که کاهش قیمت نفت برای کشورهای اصلی و سنتی تولید کننده به وجود آورده، بازگشت جذابیت برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی آنان است.

حجت الله غنیمی فرد معاون امور سرمایه گذاری شرکت ملی نفت با اشاره به کاهش جهانی بهای نفت و تاثیر آن بر سرمایه گذاری روی پروژه های نفتی اظهار داشت: با کاهش بهای نفت از آنجایی که هزینه تولید هر بشکه نفت خام در مقایسه با قیمت های جدید نفت دیگر

قابل قبول نیست، لذا به نظر می رسد که همان کشورهای اصلی تولید کننده نفت عضو اوپک یا خارج این سازمان، به علت پایین بودن هزینه های تولید از جذابیت قبلی برای سرمایه گذاری برخوردار باشند.

غنیمی فرد در مورد چشم انداز قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: تصمیم اخیر اوپک در اجلاس الجزایر مبنی بر کاهش 2/2 میلیون بشکه ای سقف تولید را باید با عکس العمل تولید به صورت دقیق سنجید.

بر این اساس نباید تصور کرد که از ابتدای ژانویه یعنی زمانی که سقف تولید اوپک 2/2 میلیون بشکه مجددا کاهش می یابد، از همان روز قیمت ها رو به افزایش سریع بگذارد و باید تا حدود یک ماه برای شروع آثار کاهش تولید نفت اوپک بر بازارهای جهانی صبر کرد.