آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۸۶۴
جهان
۳

اخبار کوتاه

طرح استیضاح مبارک موفق نبود

فارس: نمایندگان حامی حسنی مبارک در پارلمان مصر مانع طرح استیضاح دولت به خاطر حمایت از جنایات اسرائیل در نوار غزه شدند. روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: «نمایندگان مصری وابسته به نهضت اخوان المسلمین در اعتراض به موضع دولت قاهره در حمایت از حمله نظامیان اسرائیل به غزه، طرح استیضاحی را با عنوان «مشارکت دولت در محاصره نوار غزه» به پارلمان مصر ارائه کردند که با فشار حامیان حسنی مبارک در دستور کار پارلمان ثبت نشد.»

کانادا اولین میزبان اوبامای رئیس جمهور

خبرگزاری فرانسه: باراک اوباما در نخستین سفر خارجی خود در مقام رئیس جمهور ایالات متحده عازم کانادا می شود. دفتر نخست وزیری کانادا طی بیانیه یی اعلام کرد: «ما با گروه باراک اوباما تماس و ارتباطات نزدیک و متوالی داشته ایم و اعلام می کنیم اوباما دعوت استفن هارپر نخست وزیر کانادا را برای سفر به این کشور پس از آغاز فعالیت های خود پذیرفته است.» این در حالی است که در این بیانیه به زمان این سفر اشاره یی نشده است.

امیدواری چنی به دستگیری بن لادن در هشت روز

دیک چنی معاون جرج بوش در حالی که فقط هشت روز تا پایان ریاست جمهوری بوش باقی مانده است با خوشبینی حیرت انگیزی گفت هنوز به دستگیری اسامه بن لادن در روزهای باقیمانده امیدوار است. وی به شبکه خبری سی ان ان امریکا گفت: «من هنوز به دستگیری اسامه بن لادن رهبر تشکیلات القاعده در چند روز باقیمانده از دوره ریاست جمهوری بوش امیدوار هستم. در صورتی که این امر طی این روزها محقق نشود، جست وجو برای یافتن بن لادن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور منتخب امریکا نیز ادامه خواهد یافت.»

استرالیا ضرب الاجلی برای خروج از افغانستان ندارد

ایسنا: پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه ارتش استرالیا قصد دارد نیروهایش را تا سال 2012 از افغانستان خارج کند، مقامات این ارتش روز یکشنبه اعلام کردند هیچ ضرب الاجلی برای خروج نیروهای این کشور از جنوب افغانستان وجود ندارد. طبق طرح عملیاتی 2012، سربازان افغان مسوولیت امنیتی استان جنوبی اوروزگان مقر سابق طالبان را از سربازان استرالیایی تحویل خواهند گرفت. اما نیروهای دفاعی استرالیا اعلام کردند این طرح کلی یک سند طرح ریزی شده است و براساس آن هیچ ضرب الاجلی برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان تعیین نشده است.