آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۸۶۴
اجتماعی
۱۴

هر هزار دانش آموز یک پزشک مدرسه

پزشکان وارد مدارس خواهند شد تا سلامت و بهداشت دانش آموزان را تامین کنند. دیروز معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح اختصاص پزشک به مدارس کل کشور ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: به ازای هر یک هزار دانش آموز، یک پزشک مدرسه اختصاص می یابد. سیدمهدی امینی به ایسنا گفت: طرح اختصاص پزشک به مدارس کل کشور در حال آماده شدن و تنظیم است و در نظر داریم به کمک وزارت بهداشت و درمان با در نظر گرفتن سرانه یی منطقی، برای هر یک هزار دانش آموز، یک پزشک اختصاص دهیم که البته باید پذیرفت برای اجرایی شدن کامل طرح و ایده آل های آن، موانع متعددی وجود دارد. وی با اشاره به وجود حدود دو هزار پزشک فرهنگی در آموزش و پرورش، بیان کرد: تعدادی از این افراد در شرایط مهیا شده توسط آموزش و پرورش ادامه تحصیل داده و پزشک شدند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بر افزایش و تامین مربی بهداشت مدارس نیز تاکید کرد و ادامه داد: هر 750 دانش آموز باید یک مربی داشته باشند و در حال حاضر سه هزار و 700 مربی بهداشت در آموزش و پرورش مشغول به کارند. وی آموزش معلمان درس هایی مانند زیست شناسی توسط اداره سلامت این معاونت در کنار آموزش بهداشت یاران مدارس را نیز از جمله راهکارهای جبران این کمبود عنوان کرد. امینی به مذاکره با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم با انجام اقدامات مشارکتی، سلامت و بهداشت جسمانی دانش آموزان را در حرکتی جهادی تامین کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به بهداشت در مراحل ابتدایی دانش آموزان تصریح کرد: اگر موضوع بهداشت در میان دانش آموزان توسط مسوولان مدارس، خانواده ها و خود دانش آموزان مورد اهمیت قرار گیرد، قطعا در آینده هزینه درمان در کشور به طور قابل توجهی پایین می آید.