آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۲
خبر
۶

عدم حضور نمایندگان کرمانشاه در سفر استانی دولت

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود اعلام کردند: از شما انتظار داریم به رسم میهمان نوازی بدون توقع کرمانشاهی ها، هیات دولت را در سفر دوم مورد استقبال گرم قرار دهید، ولی ما اعلام می کنیم که به دلایلی امکان همراهی با هیات دولت را نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است که در سفر استانی اول مصوبات نسبتا خوبی در این رابطه شکل گرفته، اما با وجود ارائه برخی آمارها، هنوز آثار عملی آن سفر در توسعه، عمران و محرومیت زدایی استان قابل دفاع نیست و در واقع از زمان پایان سفر، هیات دولت هیچ گونه توجهی به درخواست های مکرر نمایندگان جهت تشکیل جلسات پیگیری مصوبات سفر نشان نداده است.

این نمایندگان در نامه خود آمار بالای سوال و تذکرات نمایندگان استان کرمانشاه (که تقریبا از رتبه اول در میان کل نمایندگان مجلس برخوردار است) را گویای این مطلب دانسته اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: طبق روال سفرهای استانی، نمایندگان استان کرمانشاه در تماس با مسوولان دولت و استان، اعلام کردند که هرگونه پردازش مصوبات سفر دوم باید بعد از اطلاع کامل و علمی و واقعی و کارشناسانه، از میزان پیشرفت مصوبات سفر اول صورت گیرد. متاسفانه نه تنها این امکان فراهم نشد، بلکه در مصوبات توافق شده سفر دوم ده ها طرح نیمه تمام یا شروع نشده مصوب سفر اول باقی مانده و هیچ جلسه ای با حضور نمایندگان شما در مجلس برای تدوین پیش نویس مصوبات سفر دوم برگزار نکرده اند.

در پایان این نامه آمده است: موضوع دیگر تعهد ما نمایندگان استان به حفظ شان و جایگاه عالی مجلس است، متاسفانه رویه اشتباه دولت در برخورد منفی با نمایندگان برخی استان های دیگر این بار نیز تکرار شد و ما به احترام مجلس که در راس امور کشور است، این تصمیم خود را یک تصمیم ملی می دانیم.