آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۲
بانک و بیمه
۱۲

افزایش چشمگیر دلارهای تقلبی در بازار آمریکا

بنابر گزارش دولت فدرال آمریکا وخیم شدن اوضاع اقتصادی شهروندان آمریکایی موجب افزایش قابل توجه تعداد دلارهای تقلبی در بازار داخلی آمریکا شده است.

به گزارش برنا به نقل از «یو اس ای تودی» در گزارش دولت آمریکا آمده است: در سال 2008 میلادی تعداد دلارهای تقلبی کشف شده در بازار داخلی آمریکا نسبت به سال 2007 افزایش 28درصدی داشته و تعداد این اسکناس های تقلبی به بالاترین رقم از سال 2004 تاکنون رسیده است. طبق گزارش دستگاه محرمانه دولت که زیر مجموعه سازمان امنیت آمریکا به شمار می رود، طی سال 2008 میلادی 4/64میلیون دلار پول تقلبی وارد بازار داخلی آمریکا شده که بالاترین میزان پول تقلبی در 5 سال اخیر بوده است. بنا بر گزارش این سازمان، تعداد اسکناس های تقلبی هر ساله در بازار آمریکا طی روزهای پایانی سال و با نزدیک شدن به زمان تعطیلات کریسمس در بازار آمریکا افزایش می یابد، اما در روزهای پایانی سال 2008 به دلیل تشدید بحران اقتصادی آمریکا و افزایش چشمگیر نرخ بیکاری به بالاترین رقم در سال های اخیر رسیده است.

گفتنی است، با وخیم شدن اوضاع اقتصادی آمریکا و ورشکستگی و تعدیل نیروی بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی نرخ بیکاری در این کشور طی ماه دسامبر سال جاری به رکورد جدید 2/7درصد رسیده است.