آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۲
استان ها
۳۱

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:5500 تن محصول گلخانه ای در خراسان جنوبی تولید می شود

بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید سالانه بیش از 5هزار و 500 تن محصولات گلخانه ای در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، محمد زاری یکی از راه های تولید محصول بیشتر با صرف آب کمتر را استفاده از گلخانه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 98درصد گلخانه های استان به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد.

وی گفت: تعداد گلخانه های استان 171 واحد بوده که مساحتی بالغ بر310 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد گلخانه 31 واحد در شهرستان بیرجند، 10 واحد در شهرستان درمیان، 30 واحد در فردوس، 30 واحد در قاین، 51 واحد در سربیشه، 15 واحد در سرایان و چهار واحد در شهرستان نهبندان مشغول فعالیت هستند.

زاری خاطرنشان کرد: تولید در گلخانه حدود 10 برابر فضای آزاد و میزان تولید محصول در گلخانه بین حدود 150 تا 300 تن در هکتار است.

وی میزان مصرف آب در فضای آزاد را حدود 12 برابر گلخانه دانست و تصریح کرد: نوع آبیاری در گلخانه ها به صورت آبیاری قطره ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در باره هزینه ساخت هر گلخانه گفت: هزینه احداث گلخانه به نوع مصالح و جنس به کار رفته در آن بستگی داشته و از حدود 350هزار تا 500هزار ریال به ازای هر متر مربع متغیر است.