آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۷۷
اخبار اقتصادی
۴

رشد 16 درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور

عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در 9 ماهه گذشته 16.5 درصد رشد داشته است.

علی طاهری مطلق مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش جابجایی مسافر رشد 30 درصدی را در این مدت شاهد بودیم که بیش از 3 میلیون و 970 هزار مسافر توسط شناورها جابجا شده اند.

وی افزود: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی کشور در22 کنوانسیون بین المللی عضویت دارد که اخیرا نیز الحاق به 3 کنوانسیون دیگر در هیئت عامل سازمان به تصویب رسید. این کنوانسیون ها اغلب در زمینه ارتقاء ایمنی دریانوردی و استانداردهای آن فعالیت دارند.

به گفته وی، سازمان بین المللی دریانوردی چند سال قبل مصوبه ای را گذراند که براساس آن از کشورهای عضو خواسته شده بود داوطلبانه خود را در معرض ممیزی و بازرسی قرار دهند.

طاهری مطلق ادامه داد: از سال 84 سازمان بنادر آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد که پس از انجام بازرسی های مختلف از بخشهای دریایی کشور در سال 2007 گزارش بازرسی و ممیزی سازمان بین المللی دریانوردی در خصوص کشورها منتشر شد که جایگاه ما را در این سازمان به طور جهشی ارتقاء داد.

معاون وزیر راه از اعلام آمادگی و کاندیداتوری سازمان بنادر برای عضویت در شورای اجرایی سازمان بین المللی دریانوردی خبر داد و گفت: نتایج بازرسی ها و ممیزی های انجام شده در مجموع سبب ورود ایران به لیست سفید تفاهمنامه پاریس و توکیو شد.

وی گفت: بودجه سال آینده سازمان در حد 750 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که 440 میلیارد تومان آن مربوط به هزینه های سرمایه گذاری است.