آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۲۱
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

همدان- نمایشگاه دائمی هنرهای سنتی در مجمع صنایع دستی همدان راه اندازی می شود.هنرمندان می توانند آثار برجسته خود را که امکان بازدید نمایشگاهی دارد به این نمایشگاه ارسال کنند.

بخشی از این نمایشگاه به آثار خریداری شده از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و 2 بخش نیز به تولید زنده و نمایش تولیدات سایر هنرمندان اختصاص داده می شود.در بخش تولید زنده رشته های صنایع دستی نیز از ماکت برای نمایش تولید محصولات استفاده می شود.

اراک همایش استانی شعر عاشورایی 26 بهمن ماه در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار می شود.

شاعران علاقه مند به شرکت در این همایش می توانند آثار خود را با موضوعات عاشورا، ایثار و شهادت، جلوه شکوه زنان در عاشورا، عاشورا و انقلاب اسلامی، زندگی و سیره امام حسین (ع) و یاران باوفایش تا 12 بهمن ماه به دبیرخانه این همایش واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ارسال کنند.

سومین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین همزمان با قم و 20 شهر دیگر کشور، در سالن نمایش فرهنگسرای آئینه اراک آغاز شد. این جشنواره تا 25 دی ماه با پخش 46 فیلم کوتاه با موضوعات نماز و نیایش، میراث نبوی و سی امین سالگرد پیروزی انقلاب در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای علاقه مندان به هنر سینماست.

نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی به همت فرهنگسرای آئینه اراک و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نگارخانه استاد اسماعیل آشتیانی این فرهنگسرا گشایش یافت.

در این نمایشگاه 96 اثر نقاشی از کودکان و نوجوانان استان های مرکزی، اصفهان، قم، کرمان، خراسان جنوبی و ایلام در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه تا 26 دی ماه همه روزه صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان برپاست.