آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۷۸
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

خیلی خطرناکه!

رئیس دفتر سیاسی و رئیس شاخه جوانان گروهک نهضت آزادی از احتمال عدم نامزدی رئیس دولت اصلاحات در انتخابات آینده ابراز نگرانی کردند و آن را توام با انواع مخاطرات خواندند.

محمد توسلی رئیس دفتر گروهک یاد شده با شمردن مخاطرات مذکور، به ایلنا گفت: نیامدن خاتمی روی نتیجه انتخابات، احتمال اجماع اصلاح طلبان و شرایط بین المللی جمهوری اسلامی آثار منفی بر جای می گذارد.

وی با اشاره به راهبرد انتخاباتی نهضت آزادی گفت: آقای خاتمی باید از تمام گروه هایی که گفتمان اصلاح طلبی را در حرف و عمل قبول دارند استفاده کرده و با نامزدی در انتخابات، جبهه فراگیر اصلاح طلبی را تشکیل دهند و از حلقه تنگ اصلاح طلبی دوم خردادی خارج شوند.

ابراهیم یزدی رئیس این گروهک پیش از این از خاتمی به عنوان لولای ائتلاف جریان های خودی و غیر خودی یاد کرده و حمایت از خاتمی را مشروط به تشکیل جبهه اپوزیسیون اعلام کرده است.

از سوی دیگر عماد بهادر رئیس شاخه دانشجویی گروهک مذکور در مقاله ای نوشت: خاتمی درگیر ذهنیات خویش و علیه خاتمی است. وی موانع عملی موجود بر سر راه خویش را بهانه نیامدن می شمارد اما شواهد نشان می دهد ترس از این موانع ناشی از تصورات غیر پراتیک و ذهنی خود اوست. موانعی که دائما او را تشویق به فرار از صحنه سیاست می کند. باید در نظر داشت آنچه ذهن در عرصه عمل تصویر می کند، فریبکارانه بازتابی از تمایلات درونی فرد می باشد.

وی در این مقاله تاکید کرده است درست یا غلط تمام جنبشی که در حال شکل گیری است، به سان جامه ای بر قامت خاتمی دوخته شده و بر تن دیگری نمی رود.

شایان ذکر است محمدرضا یزدان پناه همکار نشریات زنجیره ای هم در مقاله ای مشابه با اشاره به دو نقشی که خاتمی در کسوت نامزدی انتخابات یا رهبری جنبش اصلاحات و انتخاب نامزد ایفا کند، نوشت: هیچ تضمینی برای قبولاندن تصمیمی که خاتمی در نقش رهبر و حکم اصلاح طلبان می گیرد به بدنه اصلاح طلبی وجود ندارد و مشخص نیست چه درصد از بدنه اجتماعی جریان اصلاحات حاضر است تا خاتمی را در نقش یک حاکم و نه رئیس جمهور بپذیرد اما تجربه شورای شهر سوم و مجلس هشتم خلاف این را نشان داد و اکثریت پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان پشت سر کاندیداهای مورد حمایت خاتمی نماندند.