آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۷۸
حوادث
۱۵

مستشار دادگاه تجدید نظر خوزستان به خاطر امتناع از پذیرش رشوه به قتل رسید

اهواز- خبرنگارکیهان:

«امرالله شریفی» مستشار دادگاه شعبه یک تجدیدنظر استان خوزستان پس از چندین بار تهدید شدن، هنگام عزیمت از محل کار به منزل در خودرو شخصیش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم به قتل رسید.

طبق اظهارات شاهدان، این حادثه روز سه شنبه ساعت 15.35بعدازظهر در منطقه کوی رمضان اهواز رخ داد و دو دستگاه خودروی سواری سمند و پژو که روی شماره های خودروی خود گل زده بودند، وی را تعقیب کردند و با محاصره خودرو با شلیک 10 گلوله کلت که آثار 6گلوله بر روی آن مشهود است، وی را به قتل رسانده و از محل متواری شدند.

یک منبع آگاه در این مورد به خبرنگار ما گفت: این قاضی شجاع در مورد یک پرونده زمین خواری 50میلیارد تومانی در مرحله تجدیدنظر رای دادگاه بدوی را شکسته و به نفع دولت رای داده بود، به همین خاطر بارها از سوی زمین خواران تهدید به قتل شده بود، چرا که وی از پذیرش پیشنهاد رشوه 500میلیون تومانی آنان نیز امتناع ورزیده بود.

مرحوم امرالله شریفی پیش از این مسئولیت هایی نظیر ریاست دادگستری باغملک، ریاست دادگستری شوشتر و ریاست شعبه 12دادگاه خانواده اهواز را برعهده داشته است.پیکر آن مرحوم صبح امروز از مقابل ساختمان دادگستری خوزستان به سمت آرامگاه ابدی اش تشییع می شود.