آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
حوادث
۱۵

معاون دادستان تهران وعده داد

برخورد قانونی با شرکت های صهیونیستی فعال در ایران

معاون دادستان تهران گفت: فعالیت شرکت های صهیونیستی در ایران ممنوع بوده و با شرکت هایی که به نفع آنها کار کنند برخورد قانونی می شود.

محمود سالارکیا در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: البته تاکنون پرونده ای در این رابطه در دادستانی تشکیل نشده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد قانونی با بدحجاب ها گفت: هر نوع پوشش و رفتار خلاف شئون اسلامی و قانونی از جمله رعایت نکردن حجاب اسلامی، قابل پیگیری بوده و تشخیص رفتار خلاف شئون اسلامی با قاضی است.

دبیرستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص درباره پس دادن وسایل به افراد بدحجاب پس از اخذ تعهد گفت: مال برای افراد مالکیت دارد و ما نمی توانیم این اموال را نگهداری کنیم، آنها می توانند از این اموال استفاده بهینه کنند.

محمود سالارکیا تصریح کرد که محل و نحوه استفاده از وسایل مهم است و لباس فی نفسه نمی تواند عامل جرم باشد.

وی درباره بازداشت چند نفر در میدان امام خمینی که با ذبح شتر اقدام به اخلال در نظم عمومی کرده بود نیز گفت: اقدام این افراد در این میدان که محل رفت و آمد عمومی است، بار ترافیکی سنگینی ایجاد کرده و باعث ایجاد اخلال در نظم عمومی شده بود.

سالارکیا با اعلام بازداشت این افراد به اتهام اخلال در نظم عمومی، اظهار کرد که این پرونده هم اکنون در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

معاون دادستان تهران همچنین از اعطای مرخصی به 6 هزار نفر از محکومان مالی به مناسبت ماه محرم خبر داد.

وی اظهار کرد: 6 هزار نفر از مشمولان اعطای مرخصی در ماه محرم به مرخصی های کوتاه مدت رفتند و روند اعطای مرخصی در این ماه ادامه دارد.

وی درباره نحوه برخورد با تبلیغات برخی شرکت ها که اقدام به تبلیغ کالاهای نامرغوب آرایشی، بهداشتی و پزشکی می کنند، گفت: وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی ابتدا این کالاها را ممنوع اعلام و شکایت کند زیرا برای پیگری و برخورد قضایی نیاز به نظریه تخصصی داریم سپس توزیع کنندگان و تولیدکنندگان مورد تعقیب قانونی قرار می گیرند.

گفتنی است برخی شرکت های معروف صهیونیستی در کشورمان فعالیت دارند و تاکنون برخوردی با آنها صورت نگرفته است.