آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
اخبار اقتصادی
۴

وزیرکار:ماده 13 طرح تحول اقتصادی اصلاح می شود

وزیر کار و امور اجتماعی از اصلاح ماده 13 طرح تحول اقتصادی خبر داد.

«سیدمحمد جهرمی» روز چهارشنبه در پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: این ماده با هدف کمک به کارمندان دولت و کارگران اصلاح می شود.

ماده 13 طرح تحول اقتصادی به این شرح است: الزام افزایش دستمزد کارکنان در بخش دولتی موضوع ماده(150) قانون برنامه چهارم توسعه، مواد 64 و 125 قانون خدمات کشوری و ماده 41 قانون کار از زمان اجرای این قانون موقوف الاجرا خواهد شد و تمامی قوانین مغایر با این قانون از زمان ابلاغ، لغو می شود و سایر آئین نامه های اجرایی موردنیاز این قانون حداکثر پس از 2 ماه، به پیشنهاد وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، رفاه و تامین اجتماعی و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت و راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

وزیرکار و امور اجتماعی همچنین نرخ بیکاری در پائیز سال جاری را 9 و نیم درصد عنوان کرد.

به گزارش فارس محمد جهرمی در خصوص نرخ بیکاری کشور، اظهار داشت: بررسی نرخ بیکاری توسط مرکز آمار و بانک مرکزی صورت می گیرد که براساس اعلام مرکز آمار در فصل پائیز نرخ بیکاری 9.5 اعلام شده است.

وزیر کار ادامه داد: بانک مرکزی نیز که نرخ بیکاری شهرها را ماهانه اعلام می کند هنوز آخرین آمار خود را اعلام نکرده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره آخرین وضعیت تسهیلات زودبازده، بیان داشت: مشکل تسهیلات بنگاه های زودبازده و غیرزودبازده حل نشده، اما تمهیداتی دراین باره اندیشیده شده است.

وی درباره آمار منتشر شده درباره بیکاری گفت: دو مرکز آمار ایران و بانک مرکزی مسئول ارائه آمار هستند که مرکز آمار نرخ بیکاری در فصل پائیز را با توجه به کاهش نرخ مشارکت فعالان 9 و نیم درصد اعلام کرده است.