آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
اخبار اقتصادی
۴

رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ سود بانکی باز هم پایین تر می آید

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص میزان سود بانکی در سال آینده گفت: اگر نرخ تورم به 22 تا 23 درصد در پایان سال جاری برسد، نرخ سود بانکی بازهم کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، « محمود بهمنی» در پایان جلسه هیات دولت ضمن اظهار این مطلب در جمع خبرنگاران تصریح کرد: عدم عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت در شرایط کنونی به نفع کشور بوده است. زیرا اگر در این سازمان عضو بودیم، ناچار به رعایت یک سری مقررات جهانی می بودیم.

این مقام مسئول سپس تنها وابستگی اقتصاد کشور به مشکلات جهانی را قیمت نفت عنوان کرد و افزود: اکنون مشکل نداریم. حتی اگر کمبود بودجه هم داشته باشیم، منابع ارزی ما به حدی است که تا این بحران به سرآید، کمک خرج دولت باشیم.

بهمنی از ذکر موجودی حساب ذخیره ارزی خودداری کرد و گفت: هم اکنون رقم خوبی در حساب ذخیره ارزی وجود دارد.

بهمنی با اشاره به اینکه بانک ها اکنون در دادن تسهیلات مشکل ندارند، گفت: دستور 60 تریلیون ریال برای اعطای تسهیلات و 90 تریلیون ریال برای تسویه حساب ها ابلاغ شده است. بانک ها در مورد 90 تریلیون ریال نمی توانند پرداختی داشته باشند، اما در مورد 60 تریلیون ریال می توانند و باید پرداخت ها را صورت دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست های ا نقباضی اعمال کنیم تا مهار تورم در کشور تحقق یابد، در خصوص اینکه آیا پرداخت نقدی یارانه ها این اقدام ها را خنثی نخواهد کرد، گفت: تزریق منابع با اجرای طرح تحول اقتصادی ممکن است بخشی را خنثی کند.