آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
اخبار اقتصادی
۴

وزیر اقتصاد:موفق شدیم رشد نقدینگی را مهار کنیم

وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش بودجه عمرانی در سال آینده، گفت: ما اجازه نخواهیم داد حجم عملیات عمرانی در کشور کاهش یابد.

شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤال فارس در خصوص میزان بودجه عمرانی کشور در لایحه سال آینده کشور، اظهار داشت: نفت، منابع خارجی و مالیات از جمله مواردی هستند که هزینه های بخش عمران را تامین خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه در بودجه آتی کشور جانب انعطاف و احتیاط رعایت شده است بیان داشت: به نمایندگان مجلس پیشنهاد داده ایم که در صورت افزایش قیمت نفت، اجازه استفاده در عملیاتهای عمرانی را برای دولت صادر نمایند.

وی با تاکید بر اینکه در 9 ماه نخست سال جاری موفق شدیم که رشد نقدینگی را مهار کنیم، گفت: این امر باعث شده که بودجه آینده کشور را با احتیاط ببندیم و طبعا سیاستهای پولی و مالی ما نوید کاهش نرخ تورم را در آینده خواهد داد.وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص کاهش قیمت ها، تصریح کرد: به اعتقاد ما این روند کاهش قیمتها همچنان ادامه خواهد یافت و قطعا در سال آینده شاهد کاهش قابل توجه نرخ تورم خواهیم بود.

حسینی در پاسخ به سؤالی درباره واگذاری بانک ملت، از روند واگذاری بانک ملت به بخش خصوصی ابراز رضایت کرد و گفت: در حال حاضر بانک ملت مجوز پذیرش در بورس را گرفته و باید تلاش کنیم روند واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی به طور کامل محقق گردد.

وی در ادامه از آماده سازی امور مربوط به واگذاری شرکتهای بیمه کشور به بخش خصوصی نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر بخشهای مربوط به بیمه باید مجوز پذیرش در بورس را بگیرند تا این روند روال عادی خود را طی کند. وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به تهیه بسته سیاستی بانک مرکزی گفت: این بسته طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.