آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

غیرت اروپا پس از 22 روز بالاخره به جوش آمد

پارلمان اروپا در اقدامی تامل برانگیز از بسته شدن دفتر گروهک موسوم به «کانون مدافعان حقوق بشر» ابراز نگرانی کامل! کرد و به ابراز حمایت از شیرین عبادی پرداخت. این نهاد سیاسی که در طول جنایت و نسل کشی 22 روزه رژیم صهیونیستی در باریکه غزه دچار لکنت و خفقان شده بود در قطعنامه خود «آزار و اذیت و تهدید نسبت به جان شیرین عبادی»! و بسته شدن دفتر گروهک مذکور را شدیدا محکوم کرد.

نویسندگان این موضع با بکارگیری کلمه غریب «یورش» در جهت مظلوم نمایی بیشتر مدعی شدند «اذیت و آزار و یورش های پیوسته به خانم شیرین عبادی، تنها امنیت و جان او را به خطر نمی اندازد بلکه زندگی همه مبارزان جامعه مدنی و حقوق بشر را نیز در معرض خطر قرار می دهد».

گفتنی است برخی کشورهای اروپایی طی چند سال اخیر مبالغی را در پوشش جایزه به عبادی و همکاران وی در گروهک یاد شده داده اند و متقابلااز این گروهک در راستای پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران سود جسته اند. در حالی که در جنایت اخیر غزه، سازمان ملل و شورای امنیت آن هیچ کاری- جز صدور قطعنامه به نفع رژیم متجاوز صهیونیست و برعلیه ملت و دولت فلسطین- نکرد، عناصری چون شیرین عبادی در خدمت پرونده سازی های آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی به بهانه حقوق بشر قرار دارند.

بنابر گزارش نشریات هلندی، «شورای ملی صلح» (دوقلوی همزاد گروهک کانون مدافعان حقوق بشر) توسط شیرین عبادی و با هدایت دیک چنی معاون بوش در راستای تخطئه مقاومت جمهوری اسلامی در برابر فشارها و تهدیدهای آمریکا راه اندازی شد تا به جای سرزنش دولت آمریکا، ایستادگی بر حق ملت ایران را جنگ طلبی و مخالفت با صلح جا بیندازد!