آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
اخبار کشور
۱۴

زاهدی: طیف علامه دفتر تحکیم از سال 83 غیرقانونی است

وزیر علوم درباره فعالیت غیر قانونی طیف علامه دفتر تحکیم وحدت گفت: غیر قانونی بودن فعالیت این طیف در سال 83 رسما اعلام شد که مبانی آن از سال 81 مشخص شده بود.

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم و تحقیقات پس از پایان جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت غیر قانونی طیف علامه دفتر تحکیم وحدت گفت: غیر قانونی بودن فعالیت این طیف در سال 83 رسما اعلام شد و این طیف غیر قانونی نمی تواند تحت این عنوان در دانشگاه ها فعالیت کند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی از افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در سال آینده خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت نهم ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا 150 درصد و در دوره کارشناسی ارشد 135 درصد افزایش داشته است. وزیر علوم افزود: مقالات ارائه شده آی اس آی پارسال بیش از 13 هزار مقاله بود که رشدی 50 درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می دهد و این بالاترین رشد در جهان است. زاهدی گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی علوم از جمله نانوتکنولوژی و زیست فناوری حرف اول را در منطقه می زند. وی در پاسخ به سؤالی درباره مهمترین طرحهای قابل افتتاح این وزارتخانه در دهه فجر تصریح کرد: 150 طرح واحد آموزشی، خوابگاه، مرکز رفاهی، خانه فرهنگ و پژوهش در این ایام سی امین سال پیروزی انقلاب به بهره برداری می رسد.