آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۸۴
ورزشی
۹

مربی تیم ملی کشتی:

وضعیت کشتی استان ها ارزیابی می شود

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران، گفت: برای اینکه وضعیت کلی کشتی ایران به خوبی نمایان شود، در وهله نخست باید وضعیت کشتی در استان های مختلف کشور مورد بررسی قرار گیرد.

«محسن کاوه» در گفت وگو با ایرنا، تاکید کرد: با تشکیل یک تیم کارشناسی، وضعیت فعلی کشتی در استان هایی نظیر کرمانشاه، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و تهران به خوبی مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته، کشتی در این استان ها از رشد لازم و خوبی برخوردار نبوده و باید کارشناسان کشتی دلایل این مهم را به خوبی مشخص کنند.

کاوه افزود: کشتی تهران چند سالی است که با یک رکود ملموس و مشهود روبرو شده و یکی از دلایل این مسئله، توجه نکردن به مربیان سازنده کشتی پایتخت است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با اشاره به وضعیت کشتی در استان مازندران، گفت: باید معترف شد که مازندران یکی از قطب های کشتی ایران محسوب می شود.کاوه اضافه کرد: زمانی از بین 5 کشتی گیر حاضر ایران در مسابقه های قهرمانی جهان، 3 کشتی گیر می توانستند صاحب مدال شوند اما در حال حاضر چنین وضعیتی دیگر در تیم ملی کشتی آزاد ایران وجود ندارد.مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران، افزود: بایستی توجه مضاعفی به مربیان جوان و تحصیل کرده شود و فدراسیون کشتی باید به مربیان جوان اعتماد کند.