آرشیو شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۲۴۸۳
سیاسی
۲

سایه خبر

اولین گام ضد ایرانی دولت جدید آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا در اولین گام ضدایرانی دولت جدید این کشور، با همتای صهیونیست خود برای اقدام مشترک علیه برنامه هسته ای ایران به توافق رسید.

به گزارش مهر، لحظاتی پس از استقرار هیلاری کلینتون در وزارت امور خارجه آمریکا، وی در گفتگویی تلفنی با زیپی لیونی، وزیر امور خارجه اسرائیل درباره همکاری نزدیک درخصوص برنامه هسته ای ایران به توافق رسید.

براساس این گزارش، وزیران امور خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این گفتگوی تلفنی، همچنین درباره افزایش فشارها بر تهران به توافق رسیدند.

تداوم سیاست متناقض غرب

خبرگزاری رویترز بدون اشاره به سیاست متناقض غرب در قبال تروریسم، از توافق اولیه کشورهای اروپایی برای خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه های تروریستی خبر داد. براساس این گزارش، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در نشست خود در بروکسل درباره خروج نام گروهک منافقین از لیست گروه های تروریستی به توافق اولیه دست یافتند. در لیست سیاه تروریستی شورای اروپا نام بیش از 400 نفر و 100 سازمان و نهاد قرار دارد که حذف یا اضافه کردن نام هر شخص یا سازمانی به لیست سیاه تروریستی اتحادیه اروپایی باید با رای موافق همه 27 عضو اتحادیه باشد.