آرشیو شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۲۴۸۳
سلامت
۵

کاهش ابتلابه سرطان سینه با نوشیدن 3 فنجان چای در روز

گروه سلامت: محققان آمریکایی اعلام کردند: نوشیدن 3 فنجان چای در روز می تواند خطر ابتلابه سرطان سینه را تا بیش از یک سوم کاهش دهد.

به گزارش فارس، براساس تحقیقات انجام شده احتمال ابتلابه تومور در میان زنان زیر 50 سالگی که دست کم 3 بار در روز چای می نوشند تا حدود 37 درصد کاهش می یابد. اما زنان مسن تر که همین میزان مصرف چای را دارا هستند با این پدیده روبه رو نیستند.

محققان بر این باورند که مواد ضدسرطان موجود در چای می تواند تاثیرات مناسبی را بر تومورهایی داشته باشد که در زنان جوان متمایل به رشد کردن هستند.

تیمی از محققان آمریکایی به رهبری دکتر ناگی کومار در فلوریدای آمریکا این تحقیقات را بر روی 5 هزار زن بین 20 تا 74 سال انجام دادند که به علت ابتلابه سرطان سینه تحت درمان قرار داشتند و سوابق پزشکی و شیوه زندگی آنها را با گروهی مشابه که مبتلابه این بیماری نبودند، مقایسه کردند.

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که نوشیدن چای امکان ابتلابه نوعی خاص از سرطان سینه را نیز با نام lobular تا 66 درصد کاهش می دهد.

به گفته این تیم تحقیقاتی با توجه به این که چای رایج ترین نوشیدنی است که در جهان مصرف می شود می توان آن را بهترین گزینه برای جلوگیری از سرطان سینه دانست. بیش از 40 هزار زن بریتانیایی در سال به این بیماری مبتلامی شوند.