آرشیو شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۲۹
ایران زمین
۲۷

وام کشاورزان خسارت دیده همدان یک سال تمدید شد

گروه«ایران زمین»: وام کلیه کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و سرمازدگی سال زراعی 87-86 در همدان تا مبلغ 50 میلیارد ریال به مدت یک سال تمدید و سود و کارمزد آن توسط دولت تامین شده است.

«غلامرضا شجاعی مهر» معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: سال گذشته بیشتر نقاط کشور از جمله همه مناطق استان همدان از سرمازدگی و خشکسالی آسیب دید و به علت کاهش کم سابقه نزولات جوی و افت شدید آب های زیرزمینی تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی با مشکل مواجه شد.

وی افزود: برای کاهش آثار خشکسالی و سرمازدگی و کمک به کشاورزان برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی 21 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که از این مبلغ شش هزار میلیارد آن برای پرداخت یارانه سود و کارمزد ناشی از استمهال تسهیلات کشاورزان در سطح کشور اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای عملی شدن این مصوبه نمایندگانریاست جمهوری دستورالعملی تحت عنوان تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهوری را تهیه و برای اجرا به استان ها ابلاغ کردند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: بر این اساس بازپرداخت تسهیلات کشاورزان تا سطح 50 میلیون ریال که سررسید آنها سال 87 باشد به مدت یک سال تمدید شد. وی اضافه کرد: البته سود و کارمزد این وام ها توسط دولت به بانک ها پرداخت شده و یا اینکه در حال پرداخت است. شجاعی مهر با اشاره به اینکه 127 میلیارد و400 میلیون ریال برای پرداخت سود و کارمزد وام های تمدید شده اختصاص یافته است، گفت: اقساط وام های بالای 50 میلیارد ریالی که سررسید آنها سال 87 باشد نیز به مدت یک سال تمدید شده است.