آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
خبر
۲
احزاب و تشکل ها

حمایت اعتدال و توسعه از خاتمی

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: ایده آل آن است که از میان آقایان خاتمی و روحانی یکی قطعا حضور پیدا کند، اما در صورت حضور خاتمی، این حزب با تمام نیرو از خاتمی حمایت خواهد کرد.

غلامعلی دهقان در گفت وگو با ایلنا، در تشریح نتایج جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، با بیان اینکه قرائن و شواهد نشان می دهد که انتخابات دو قطبی با حضور محمد خاتمی و محموداحمدی نژاد بیش از فرضیه انتخابات چند قطبی در حال شکل گیری است، گفت: حزب اعتدال و توسعه، به جهت دارا بودن نگرش توسعه گرایانه محمد خاتمی و همچنین شخصیت وزین و صبور وی با تمامی امکانات از وی حمایت خواهد کرد.

دهقان ادامه داد: ایده آل آن است که تمامی منتقدین در یک صف قرار گیرند و از تشتت آرا بکاهند، هرچند با حضور محمدخاتمی دیگر گزینه های منتقد چندان جای مانور ندارند.

وی با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه اولویت خود را تصحیح سیاست های دولت نهم می داند، خاطرنشان کرد: معتقدیم انقلاب، نظام و کشور بیش از گذشته باید بر روی ریل عقلانیت و اعتدال قرار گیرد و اعتدال و توسعه خواهان اجماع تمامی منتقدین برای پیروزی در انتخابات دهم می باشد و عمل صالح را در شرایط فعلی تضاد منتقدان با سیاست های دولت نهم می داند.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر فرضیه دو قطبی خاتمی، احمدی نژاد که احتمال شکل گیری آن بیش از هر فرضیه دیگری است، تحقق نیابد، اعتدال و توسعه تلاش خواهد کرد، گزینه توسعه گرای دیگری در عرصه انتخابات حضور یابد و حسن روحانی گزینه مناسب دیگری برای انتخابات چند قطبی است، انتخاباتی که در آن محمد خاتمی نباشد.