آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
خبر
۶

هاشمی رفسنجانی: گناه بزرگی است که زبان مردم را می بندند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که گناه بزرگی است که برخی زبان مردم را می بندند، اظهار داشت: باید بگذاریم مردم سخنان خود را بگویند و سوالات خود را مطرح نمایند؛ زیرا خط قرمزی در سوال کردن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی که در همایش «قرآن، انسان و پرسش» در سالن همایش های بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی سخن می گفت، در ادامه تصریح کرد: پرسش ها نباید به گونه ای باشد که برای محکوم کردن پاسخگو مطرح شود. وی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسند جوابگویی می نشینند نباید بگونه ای اظهار وجود کنند که همه چیز را می دانند. وی با تاکید بر اینکه نباید جواب بیهوده داد و مردم را گمراه کرد، تاکید کرد: گمراهی بدتر از بی جوابی است و سوال و جواب بهترین دانشگاه علوم بشری در همه ادیان بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنظیم پرسش ها و پاسخ ها باید به صورت یک دایره المعارف موضوعی و الفبای منظم تهیه شود این کار را مرتبط با حوزه علمیه دانست و گفت: شاید برخی سوال ها از حیطه علوم انسانی حوزه تجاوز کند و به همین دلیل حوزه باید ارتباط وسیعی با دانشگاه داشته باشد.

وی در پایان با تذکر به دست اندرکاران این همایش تاکید کرد: گاهی وقت ها مشاهده می شود برخی افراد وقتی نمی توانند جواب عقلانی به یک پرسش بدهند فورا یک روایت ذکر می کنند و این مشی درستی نیست و باید جوابگویی کاملامنطقی باشد.