آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
صنعت و معدن
۳

نرخ ویژه یارانه هدفمند برای برخی صنایع

گروه صنعت و معدن- وزیر صنایع و معادن در جمع روسای بیش از 100 تشکل صنعتی کشور از اعمال نرخ ویژه در هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: در برخی رشته های صنعتی که مصرف انرژی بیشتری دارند نرخ ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع، علی اکبر محرابیان در پاسخ به خواست تشکل های صنعتی کشور درباره جزئیات طرح تحول اقتصادی تصریح کرد: هدفمند کردن یارانه ها به صورت تدریجی انجام خواهد شد و بررسی های دقیق انجام شده نشان می دهد که این طرح به طور کامل به نفع اقتصاد و تولید کشور است و بسیاری از مشکلات کنونی را مرتفع خواهد کرد.

وی با تشریح بخش هایی از این طرح گفت: برای مثال نرخ حمل و نقل برای بخش تولید به صورت ترجیحی خواهد بود.

وی سهم یارانه بخش صنعت از یارانه های انرژی را در حال حاضر 15درصد ذکر کرد و گفت: وزارت صنایع و معادن پیشنهاد کرده است وجوه حاصل از صرفه جویی ناشی از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها صرف بازسازی بخش انرژی واحدهای تولیدی شود.

وزیر صنایع و معادن فروش اعتباری محصولات پتروشیمی، مس، آلومینیوم و روی را از جمله اقدامات دولت در جهت حل تامین نقدینگی واحدهای تولیدی ذکر کرد و گفت: مساعدت دولت در زمینه پرداخت مابه التفاوت نرخ یورو و افزایش تسهیلات گمرک به تولید داخلی از دیگر اقدامات اساسی دولت در جهت حمایت از تولید است.

وزیر صنایع و معادن همچنین در این دیدار اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده را در سایه ایجاد زیرساخت های لازم، و درازمدت به نفع تولید دانست.