آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بازرگانی
۵

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه:برخی میادین همچنان میوه وارداتی عرضه می کنند

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه خواستار اعمال سیاست های تعرفه ای برای واردات میوه شد و گفت: برخی از میادین میوه و تره بار به عرضه میوه های وارداتی می پردازند.

صدرالدین نیاورانی در گفت وگو با «برنا»، از عرضه میوه های وارداتی در برخی از میادین میوه و تره بار خبرداد و گفت: در حال حاضر میادین میوه و تره بار اعلام کرده اند که میوه های وارداتی در میادین فروخته نمی شود این در حالی است که برخی از میادین به عرضه میوه های وارداتی می پردازند.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه با بیان اینکه صادرکنندگان میوه با واردات مخالف هستند، اعلام کرد: ما در امر تجارت میوه مشغول به فعالیت هستیم، اما با واردات میوه به دلیل وفور آن در بازار مخالفیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند شرکت متعلق به بخش خصوصی اقدام به واردات میوه می کنند، اظهار داشت: این شرکت ها صنفی نبوده و تنها به عنوان واردکنندگان میوه مشغول به فعالیت هستند.

این صادر کننده با بیان اینکه ما امسال هیچ گونه واردات میوه ای نداشته ایم، اظهار داشت: برای جلوگیری از واردات میوه در سال جاری دولت باید سیاست های تعرفه ای خاصی را اعمال کند.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات میوه باید به دلیل فصل برداشت برخی از محصولات افزایش یابد، اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه واردات پرتقال به 15 درصد می رسد که به دلیل وفور تولید این محصول تعرفه باید در همین حد باقی بماند و مانند زمستان سال گذشته کاهش نیابد.

وی اعمال سیاست های تعرفه ای را مناسب ترین راه برای کنترل واردات حجم زیاد میوه به کشور دانست.

به گفته نیاورانی، حجم بالای واردات میوه موجب زیان باغداران خواهد شد.