آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بازرگانی
۵
فراسو

معاون وزیر بازرگانی:یارانه کالاهای اساسی و نان در سال آینده تغییر نمی کند

معاون وزیر بازرگانی گفت: یارانه نان و کالاهای اساسی در لایحه تقدیمی دولت به مجلس در سال 88 تغییری نکرده است. محمد صادق مفتح در گفت و گو با «فارس» در پاسخ به این سوال که بخش اعظمی از یارانه های دولت در بخش بازرگانی کشور است و با توجه به اینکه طرح هدفمند شدن یارانه ها در سال 88 اجرا می شود، آیا تغییری در بودجه بخش بازرگانی کشور برای سال 88 لحاظ شده است یا خیر؟ اظهار داشت: یارانه کالاهای اساسی و نان در سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد و به میزان سال 87 خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه «یارانه ها به به صورت نقدی خواهد بود یا به شکل دیگری ارائه می شود» اظهار داشت: در مورد یارانه نان مطمئنا سیستم تغییر نخواهد کرد، اما یارانه کالاهای اساسی مربوط به طرح هدفمند کردن یارانه ها می شود و گوشه ای از آن طرح کلی خواهد بود.

معاون وزیر بازرگانی در پاسخ به این سوال که با هدفمند شدن یارانه ها در سال آینده آیا احتمال افزایش قیمت و تورم در کالاهای اساسی وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: با توجه به شرایط بازارهای جهانی با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها با افزایش قیمت مواجه نخواهیم بود و حتی احتمال کاهش قیمت کالاهای اساسی هم وجود دارد. وی افزود: اینکه در سال آینده کالابرگی اعلام شود یا نشود مربوط به طرح هدفمند کردن یارانه هاست، اما نکته قابل توجه این است که قیمت ها در سال آینده حتما کاهش خواهد یافت.... و اما یارانه کالاهای اساسی در بودجه 88 افزایش یافته و از 6000میلیارد تومان در سال جاری به 7هزار و 100میلیارد تومان در لایحه بودجه 88 کل کشور رسیده است.