آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بورس - شرکت ها
۱۱

«بورس»: تعدیل سود «آما» قانع کننده نیست

گروه بورس – اداره نظارت بر ناشران بورسی دلایل تعدیل سود صنعتی آما را قانع کننده ندانست.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، صنعتی آما درآمد هر سهم امسال را با 54ریال کاهش به طور خالص مبلغ 839ریال پیش بینی کرده است. «فاما» 30 دی ماه سود هر سهم را با 120میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 893ریال پیش بینی کرده بود که دلایل شرکت برای تعدیل منفی، سازمان بورس را قانع نکرده است.

همچنین پیش بینی عملکرد آما برای امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 32درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 34درصد افزایش، سود عملیاتی 16درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 80درصد افزایش نشان می دهد.

از سوی دیگر پیش بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه برای سال مالی 87 مبلغ 22میلیاردو 570میلیون ریال (معادل 21درصد از سود خالص و به ازای هر سهم مبلغ 188ریال) است که شامل سود حاصل از فروش زمین تهران نو، سود بانکی و سایر درآمدها است.براساس اطلاعات ارسالی، هیات مدیره درنظر دارد معادل 10درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 87 پیشنهاد کند.صنعتی آما پیش بینی افزایش سرمایه به میزان 50درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و سایر اندوخته ها را در دستور کار هیات مدیره قرار داد.شرکت اعلام کرده است، طرح اجرای پروژه فلکس کورد را با برآورد سرمایه گذاری به مبلغ 20میلیاردو 867میلیون ریال که تاکنون 10میلیارد ریال هزینه انجام شده است و 60درصد پیشرفت کار در دستور کار دارد. شرکت موعد بهره برداری از طرح یاد شده را سال 88 عنوان کرده است.