آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بانک و بیمه
۱۲

نمایندگان بیمه رتبه بندی می شوند

گروه بازار پول- مجموعه نمایندگان بیمه در سراسر کشور رتبه بندی می شوند.

به گزارش پیک بیمه مرکزی ایران، دکتر فرشباف ماهریان از رتبه بندی نمایندگان بیمه در سراسر کشور خبرداد و گفت: قسمت اعظم پرتفوی صنعت بیمه حاصل تلاش نمایندگان است و آنها توانسته اند هر ساله با همکاری شرکت های بیمه در تولید حق بیمه موفق باشند.

او با اشاره به اینکه هنوز از بخش بزرگی از ظرفیت های کشور استفاده نشده است، افزود: برای تحقق اهداف برنامه 5ساله پنجم و دارا بودن بالاترین ضریب نفوذ در منطقه باید این ضریب 3/1درصدی حداقل 2برابر و تولید حق بیمه فعلی 5/4برابر شود که امری بسیار مشکل و مستلزم تلاش بیشتر شبکه فروش به ویژه نمایندگان است.

وی ادامه داد: کلید کار ما کشف و گسترش بازارهاست و طبیعی است که شرکت های بیمه و بیمه مرکزی باید مقدمات و شرایط لازم را فراهم کنند تا این توفیق نصیب صنعت بیمه شود.

فرشباف تاکید کرد: به دنبال درجه بندی نمایندگان شرکت های بیمه هستیم تا ضمن حفظ نقش حاکمیتی بیمه مرکزی، نمایندگان نیز از نظر رعایت اخلاق حرفه ای در بازار و تولید حق بیمه رتبه بندی و رتبه آنها مکمل درجه بندی شرکت های بیمه مادر قرار گیرد.

یادآور می شود: نمایندگان شرکت های بیمه نقش موثری در توسعه بیمه دارند و شرکت های نمایندگی (نمایندگان حقوقی) با انجام عملیات صدور، بازدید و پرداخت خسارت نقش مضاعفی در کاهش هزینه های عملیات بیمه گری در صنعت بیمه کشورمان ایفا می کنند.