آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
بورس کالا
۱۵

تا پایان سال جاری کوره بلند طرح توازن ذوب آهن اصفهان به بهره برداری می رسد

گروه بورس کالا-در آستانه دهه مبارک فجر در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام راحل (ره) در مرقد مطهر ایشان که جمعی از مسوولان، مدیران و کارکنان وزارت صنایع و معادن و شرکت های تابعه آن حضور داشتند، مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: در راستای تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده، تا پایان سال جاری طرح های صنعتی زیادی با هزینه ای بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان در حوزه های بخش دولتی و خصوصی به بهره برداری رسیده یا می رسد که این میزان در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است.

وی گفت: هم اکنون با بهره برداری از طرح های مختلف در حوزه سیمان به خودکفایی رسیده ایم و تا پایان سال جاری در حوزه صنعت فولاد نیز از طرح های مهم صنعتی در استان های اصفهان، هرمزگان، سمنان، همدان و خوزستان بهره برداری خواهد شد.

وزیر صنایع و معادن یادآور شد، همچنین در حوزه آلومینیوم امسال تولید کشور به دو برابر تولید طی 37 سال گذشته می رسد و در حوزه مس هم طرح های بزرگی در حال اجرا است. وی رشد طرح های صنعتی در سال های اخیر را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: توانستن و خودباوری را همه مردم عزیزمان در حوزه های مختلف دانش، فن آوری، تولید و... به اثبات رسانده اند.

مهندس محرابیان گفت: امروز واقعا در حوزه صنعت ما به جهانی شدن فکر می کنیم و تولیدات صنعتی ما از مرز های ملی فراتر رفته است. وی گفت: تا پایان سال جاری حدود 5 میلیون تن به طرح های تولیدی در صنعت فولاد افزوده می شود که یکی از بزرگترین این طرح ها، طرح توازن ذوب آهن اصفهان است. وزیر صنایع و معادن اظهار امیدواری کرد: کوره بلند شماره 3 ذوب آهن اصفهان در طرح توازن تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و در سال آینده پروژه های جانبی آن نیز در مدار تولید قرار گیرد.

مهندس محرابیان با اظهار قدردانی از تلاش ها و زحمات مدیریت و همه کارکنان ذوب آهن اصفهان گفت: امیدوارم همانطور که در طول سال جاری با افزایش ظرفیت، تولید در این مجتمع بزرگ صنعتی دنبال شده و به مرحله خوبی رسیده است با تداوم این حرکت های سازنده در سال های آینده، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این مجتمع عظیم در عرصه صنعت کشور باشیم.