آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
نگاه سوم
۳۲

مشاور هنری رییس جمهور:این که بازیگر فیلم به آمریکا رفته دلیل مناسبی برای توقیف نیست

جواد شمقدری درباره دلایل تلاش خود برای به نمایش درآمدن فیلم «درباره الی» می گوید که وزیر برای تصمیم گیری در این زمینه ها که آیین نامه مدونی وجود ندارد، نیاز به حمایت معنوی دارد.

مشاور هنری رییس جمهور در گفت وگو با فارس گفت: فیلم «درباره الی» پروانه نمایش دارد و صرف اینکه بازیگر این فیلم در یک فیلم آمریکایی بازی کرده و در مراسمی بی حجاب ظاهر شده به این دلیل نباید این فیلم در محاق قرار بگیرد. این حرف اصلی آقای رییس جمهور است.

شمقدری تصریح کرد: چون در این زمینه ها از قبل آیین نامه مدونی وجود ندارد، وزیر برای تصمیم گیری نیاز به حمایت معنوی دارد. من معتقدم که در این موضوع و موضوعات مشابه وزیر باید تصمیم بگیرد و مساله امنیتی نیست. وی ادامه داد: مشکل ما از مدیریت سینمایی است که توانایی تصمیم گیری ندارد و توپ را به زمین دیگران می اندازد. این مسائل نباید عمده باشد. شمقدری در پاسخ به این سوال که چرا پای رییس جمهور را در این زمینه به میان کشیده است، گفت: عده ای می خواستند بگویند دولت احمدی نژاد این تصمیم را گرفته ولی این آدرس ها غلط است. مسائل ساده و روشن است و تصمیم های نسنجیده آن را غامض می کند. افرادی که با دولت مشکل دارند با ابزارها و بهانه هایی در نگاه و چهره دولت خدشه ایجاد می کنند. وی درباره برلین رفتن فیلم «درباره الی» نیز تاکید کرد: این فیلم مشکلی برای حضور در جشنواره برلین ندارد. گفتنی است در پی نامه مشاور رییس جمهور درباره غیرمنطقی بودن دلایل عدم نمایش فیلم «درباره الی» در جشنواره، رییس جمهور به صفار هرندی دستور داد در اسرع وقت به این مساله رسیدگی کرده و اقدامات لازم را برای رفع مشکل این فیلم و حضورش در جشنواره به عمل آورد.

فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی که به عنوان نماینده سینمای ایران به جشنواره برلین نیز دعوت شده است، به خاطر حضور گلشیفته فراهانی در یکی از نقش های فرعی فیلم، از جشنواره کنار گذاشته شد و اعتراض اهالی سینما و رسانه ها را برانگیخت.