آرشیو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۶
ورزش
۲۴

کمک 3میلیارکفاشیان: احتمال قرارداد با سایپا 50-50 است دی ریاست جمهوری به فدراسیون فوتبال

کفاشیان: احتمال قرارداد با سایپا 50-50 است

گروه ورزش- در حالی که پیش از این گفته می شد قرارداد مالی بین فدراسیون فوتبال و گروه خودروسازی سایپا در آستانه نهایی شدن است و دو طرف تنها بر سر بعضی از جزئیات به توافق نرسیدند. علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال احتمال توافق با سایپا را 50-50 می داند.

کفاشیان در این باره می گوید: ما به تفاهم اولیه دست یافته ایم و اکنون در جزئیات در حال مذاکره هستیم. بی تردید ما از این کمک سایپا استقبال خواهیم کرد و در واقع 50درصد فدراسیون حل شده است و اکنون 50درصد سایپا مانده است و آنها هستند که باید توافق خود را برای این قرارداد اعلام کنند.

با توجه به این شرایط که فدراسیون فوتبال همزمان با مذاکره با سایپا مذاکراتی را نیز با شرکت ایرانسل آغاز کرده است و در نهایت یکی از این دو شرکت حمایت مالی فدراسیون فوتبال را بر عهده می گیرند و در

واقع بخش اصلی رایزنی ما اکنون بر سر مبالغ مالی است.

به نظر می رسد یکی از دلایلی که مسوولان سایپا تا این لحظه با قرارداد موافقت نکردند این باشد که آنها از رسانه ای شدن این موضوع ناراحت هستند و تصور می کردند این موضوع تا زمان عقد نهایی قرارداد مخفی می ماند.

با اینکه هنوز فدراسیون اسپانسری پیدا نکرده است، اما به گفته کفاشیان کمک سه میلیاردی ریاست جمهوری به فدراسیون فوتبال قطعی شده و این کمک انجام می شود.

پخش تلویزیونی مسابقات یکی دیگر از مشکلات مالی فدراسیون فوتبال است پیش از مشکلاتی که بین سازمان تربیت بدنی و فدراسیون با سازمان صداوسیما و برنامه نود پیش بیاید، به نظر می رسد حق پخش تلویزیونی بدون هیچ مشکلی به فدراسیون فوتبال و باشگاه ها پرداخت شود، اما در حال حاضر به گفته رییس فدراسیون فوتبال، هنوز این حق پخش پرداخت نشده و در واقع قرار است این اتفاق رخ دهد. در هر صورت مشکلات مالی همچنان پابرجا است.

کفاشیان در مورد مشکلات فدراسیون فوتبال و برنامه نود می گوید: «ما در همان زمان نیز خواهان اصلاح برنامه 90 بودیم در واقع گفتیم که 90 به عنوان برنامه ای که نزدیک به دو ساعت و نیم برای هواداران فوتبال اجرای برنامه می کند، بسیار خوب است، اما می خواهیم که این برنامه واقعیت های فوتبال را هم ببیند.

انتظار ما از برنامه 90 این نیست که تنها از فدراسیون تمجید کند، اما در هر صورت باید تمامی واقعیت های فوتبال و باشگاهی را بی طرفانه منعکس کند.»