آرشیو دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۳۷
اجتماعی
۴

پرداخت الکترونیکی در دفاتر ثبت، 3 ماه دیگر

گروه اجتماعی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عملیاتی شدن نظام پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی کشور تا سه ماه آینده خبر داد.

حسینعلی امیری در همایش نظام پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی، گفت: در کمتر از یک ماه دیگر در 2 هزار دفتر اسناد رسمی کشور تجهیزات مربوط به پرداخت الکترونیکی را نصب خواهیم کرد. وی افزود: در استان آذربایجان شرقی و فارس نیز در شماری دفاتر اسناد رسمی این تجهیزات نصب شده است و شماری از دفاتر در تهران هم اکنون وجوه را در چارچوب نظام پرداخت الکترونیکی دریافت می کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره امنیت این سامانه هم گفت: مطمئن باشید پیش از عملیاتی شدن این سامانه، آزمون های امنیتی را اجرا خواهیم کرد و برهمین اساس، از پیمانکارانی هم استفاده شده است. بنابراین برای جلوگیری از نفوذ هکرها در این سامانه، تدابیر لازم اندیشیده شده است و در این مورد مشکلی پیش نخواهد آمد.

راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز گفت: همه دست اندرکاران اجرایی پروژه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی متفق القول هستند که راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک از هر جهت قابل تعریف به عنوان یک طرح ملی است.

وی افزود: با توجه به آمارهایی که از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه شده، در 11 ماه سال 86 قریب به 76 درصد وصولی ها از بابت درآمد سازمان ثبت توسط دفاتر اسناد رسمی، وصول و به حساب خزانه واریز شده است. همین طور در مورد وصولی مالیات از بابت نقل و انتقالات انواع خودرو که تماما در دفاتر اسناد رسمی به حیطه وصول درآمده است، لذا می توان گفت که ثقل توجه در این پروژه دفاتر اسناد رسمی خواهند بود که همه عملیات پرداخت در آنجا و با مسئولیت سردفتر انجام خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: برآورده کردن نیازهای مراجعان که همواره انتظار دارند شیوه های نوین اتخاذ شده سرعت بیشتری را برایشان به همراه داشته باشد، از یک طرف و تطبیق خواسته ارباب رجوع با قوانین و مقررات موضوعه و دستورالعمل های صادره، جوابگویی به سازمان ثبت و ادارات تابعه، بازرسی، ذیحسابی، ادارات امور مالیاتی و سایر نهادهای ذی ربط از سوی دیگر در مجموع دغدغه هایی را برای سران دفاتر به همراه خواهد داشت.