آرشیو سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۲۴۹۲
جامعه
۱۷

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها از 23 تا 26 بهمن

گروه جامعه: معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 88 از 19 بهمن از طریق اینترنت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبان باید در تاریخ پیشبینی شده برای پرینت کارت ثبتنام به سایت سازمان سنجش مراجعه و بر اساس دستورالعمل نسبت به تهیه کارت اقدام کنند.

حسین توکلی درمورد تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 88 به مهر گفت: در آزمون کارشناسی ارشد و چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور 673 هزار نفر ثبت نام کرده اند که 336 هزار و 600 نفر زن و 336 هزار و 400 مرد هستند.

وی افزود: بر اساس ضوابط، داوطلبان می توانند در صورت علاقه و واجد شرایط بودن از کد رشته های شناور یک کد رشته به عنوان کد رشته دوم انتخاب کنند. بر اساس تقاضانامه ها 52 هزارنفر از ثبت نام کننده ها متقاضی آزمون کد رشته دوم شدند. با توجه به این که آزمون هر کد رشته به صورت جداگانه برگزار می شود، هر داوطلب برای هر کد رشته باید یک کارت ورود به جلسه داشته باشد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه پیش بینی شده آزمون 136 کد رشته کنکور کارشناسی ارشد و چهاردهمین المپیاد دانشجویی برای 725 هزار داوطلب در 39 شهرستان روزهای 23، 24، 25 و 26 بهمن برگزار می شود.