آرشیو پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۴۱۴۰
صفحه اول
۱

احضار سفرای اروپا به وزارت خارجه ایران

وزارت امورخارجه کشورمان با احضار سفرای کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا، نسبت به برخورد دوگانه و مزورانه اتحادیه اروپایی در قبال پدیده تروریسم انتقاد کرد.

مهدی صفری معاون امور اروپای وزارت امور خارجه با احضار سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپایی مقیم تهران به این وزارتخانه، با ابراز تاسف عمیق نسبت به برخورد سیاسی برخی کشورهای اروپایی با تروریسم و محکوم کردن این اقدام در خصوص عواقب مماشات با گروه های تروریستی که سوابق روشن و غیرقابل تردیدی در کشتار افراد بیگناه دارند، هشدار داد.

معاون امور اروپای وزارت امورخارجه کشورمان با یادآوری تعهدات بین المللی و داخلی اتحادیه اروپایی در زمینه مبارزه با پدیده شوم تروریسم، تصمیم اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپایی در خارج ساختن گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه اتحادیه را اقدامی سیاسی و غیرقابل قبول دانست و تاسف عمیق خود را از این که برخی کشورهای اروپایی برای نیل به مقاصد مقطعی و نامشروع سیاسی راه خود را از جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم جدا کرده و با تروریست ها از در دوستی و همکاری درآمده اند ابراز داشت. صفری همچنین مسئولیت تبعات و پیامدهای اقدام خطرناک اتحادیه اروپایی در باز گذاشتن دست تروریست هایی که سابقه ممتدی در جنایات و ترور داشته و نه تنها هیچگاه گذشته تاریک و سوابق تروریستی خود را انکار نکرده بلکه هیچ تغییری در ماهیت، ساختار، ایدئولوژی وخط مشی مسلحانه خود نیز ایجاد نکرده اند را مستقیما بر عهده اتحادیه اروپایی دانست. معاون اروپایی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به حساسیت منطقه خاورمیانه و تلاش گروه های تروریستی برای ایجاد ناامنی در این منطقه، هرگونه مماشات و نگاه ابزاری به این گروه ها را موجب تشدید فعالیت های مخرب تروریستی و افزایش خشونت و ناامنی در منطقه دانست. ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی به نمایندگی از سفرای حاضر قول داد تا نقطه نظرات طرف ایرانی را در اسرع وقت به دولت های عضو و نهادهای اتحادیه اروپایی منعکس کند.