آرشیو یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۴
ورزش
۲۴

تردید فدراسیون برای ایرانی یا خارجی بودن داور دربی

مظفری زاده تنها گزینه ایرانی داوری دربی

گروه ورزش - در حالی که مدت زیادی است که فدراسیون فوتبال سازمان لیگ و کمیته داوران بر روی ایرانی بودن داور مسابقه تبلیغات گسترده انجام داده بودند و به طور قطع از ایرانی بودن آن صحبت می کردند، فدراسیون فوتبال در بیانیه ای جدید اعلام کرده است، ایرانی یا خارجی بودن داور ایرانی فردا مشخص می شود، اما عزیز محمدی رییس سازمان لیگ با این حال از قطعی بودن داور ایرانی صحبت می کند و گزینه های اصلی برای قضاوت در این دربی را خداداد افشاریان، محسن ترکی و سعید مظفرزاده معرفی می کند.

به گفته عزیز محمدی به طور قطع روز دوشنبه نام این داور اعلام خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به مخالفت بعضی

مسوولین و بازیکنان استقلال و پرسپولیس با قضاوت داور ایرانی، فدراسیون فوتبال به این قضیه با نگرانی نگاه می کند و حالادیگر در قطعی بودن داور ایرانی برای دربی صحبتی پیش نمی آید.

در حالی که تا چند روز پیش همه مسوولین و بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال با قاطعیت از داور ایرانی حمایت می کردند. با جدی تر شدن این قضیه بعضی از آنها از حمایت خود پشیمان شدند و با توجه به شرایط دو تیم خواستار داور خارجی شدند.

سایت باشگاه استقلال نیز طی نظرسنجی از هواداران خود مبنی بر ایرانی و خارجی بودن داوران دربی به نتایج جالب توجهی رسید که 54درصد هواداران این تیم موافق داور خارجی بودند. بازیکنان تیم پرسپولیس نیز در گفت وگوهای مختلف نارضایتی خود را از ایرانی بودن داور ابراز کردند و داور ایرانی را مناسب این بازی ندانستند. فدراسیون نیز به همین دلیل از دو داور ازبکستانی و مالزیایی به عنوان گزینه های خارجی نام برد.

با تمام سرو صداهایی که این روزها در مورد خارجی یا ایرانی بودن داور دربی به راه افتاده است، به نظر می رسد مسوولین رده بالای سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال بر روی سعید مظفری زاده به توافق نهایی رسیدند و این داور جوان کشورمان بازی را قضاوت خواهد کرد.

مظفری زاده که چند ماهی می شود برای دربی در نظر گرفته شده است، در چند هفته اخیر به دلیل کم شدن فشار روانی روی این داور، بازی حساس را قضاوت نکرده است. اگر وی به طور رسمی به عنوان داور وسط این بازی انتخاب شود بعد از 15 سال دوباره یک داور ایرانی این بازی را قضاوت خواهد کرد.