آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۲۴۹۸
رسانه
۳

سینما 2009

تقدیر از شابرول، دالیویه را و دی کاپریو در برلین

فارس: از کلود شابرول، مانوئل دالیویه را و لئوناردو دی کاپریو در جشنواره بین المللی فیلم برلین قدردانی شد.

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر جوان سینما در کنار 2 فیلمساز کهنه کار سینما جزو کسانی است که جایزه ویژه این جشنواره را دریافت کرد. همکاری های محیط زیستی دی کاپریو باعث شد تا «جایزه بین المللی فیلم سبز» در جشنواره برلین به وی اهدا شود. او این جایزه را به دلیل تلاش برای رساندن پیام حفظ محیط زیست گرفت.

دی کاپریو از سال ها قبل جزو فعالان حفظ محیط زیست بوده و از یک کره سرسبز حمایت کرده است. جایزه ای که وی دریافت کرد، هر سال به هنرمندی اهدا می شود که توجه عمومی مردم جهان را به مسائل محیط زیستی و لزوم حفظ آن جلب می کند. تلاش هنرمندان برای جلب توجه مردم به حفظ محیط زیست، نکته ای است که اهداکنندگان جایزه به آن توجه اصلی را دارند. این جایزه همراه با یک جایزه نقدی 250 هزار دلاری اهدا می شود که این مبلغ باید صرف تولید فیلمی محیط زیستی شود یا با آن باید یک بنیاد حفظ محیط زیست تشکیل داد. در همین حال، جشنواره بین المللی فیلم برلین یک جایزه ویژه خود به نام «دوربین برلین» را به 2 فیلمساز قدیمی سینما مانوئل دالیویه را (پرتغالی) و کلود شابرول (فرانسوی) اهدا کرد.

جانی دپ همبازی هایش را در «دفتر خاطرات» یافت

ایسنا: با پیوستن آرون اکهارت و ریچارد جنکینز بازیگر نامزد اسکار، جانی دپ همبازی های خود در پروژه سینمایی «دفتر خاطرات عجیب» را شناخت.

این فیلم اقتباسی سینمایی از کتاب اتوبیوگرافیک «هانتراس تامپسون» خواهد بود. بنا به اعلام هالیوود ریپورتر، «اکهارت» برای پیوستن به دفتر خاطرات عجیب در مرحله مذاکرات نهایی و «جنکینز» قرارداد همکاری اش را به امضا رسانده است. دفتر خاطرات، زندگی پائول کمپ (جانی دپ) خبرنگار الکلی را به تصویر می کشد که در پورتو ریکو در دهه 1950مشغول به کار است.