آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۲۴۹۸
جامعه
۱۷

افزایش حقوق 30 تا 150 درصدی جانبازان

گروه جامعه: رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، جانبازان زیر 25 درصد جانبازی را به عنوان گروه حداقل بگیر این سازمان معرفی و دلیل این امر را اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری برای این گروه از بازنشستگان عنوان کرد.

حمیدرضا نصیری با اذعان بر این که باید لایحه ای با عنوان ایثارگران به صورت قانونی تصویب شود تا طبق آن، این قانون برای جانبازان زیر 25 درصد نیز اعمال شود، گفت: به این ترتیب، حداقل حقوق برخی از این جانبازان 150 درصد و حداقل حقوق برخی دیگر نیز30 تا 35 درصد افزایش می یابد.

به گفته وی، وزیر دفاع با دستوری که به این سازمان دادند، هم اکنون موضوع افزایش حقوق جانبازان زیر 25 درصد مطالعه و دستورالعمل مربوط نیز تهیه شده و در حال بررسی است تا با استفاده از آن و همچنین اعمال ضرایب، این قانون درباره این عده اجرایی شود. رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، در ادامه بدون اعلام بودجه پیشنهادی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح برای سال آینده و همچنین کسری های این صندوق تا پایان امسال، به موضوع معوقات دولت ناشی از اجرای قانون خدمات کشوری به این صندوق اشاره کرد. به گفته نصیری، دولت بابت معوقات اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری 1600 میلیارد تومان به صندوق یاد شده بدهکار است که این رقم هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است این معوقات در قالب سهام پرداخت شود که چگونگی دریافت و سرمایه گذاری این سهام بر اساس اصل 44 در دست بررسی است.