آرشیو شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۰۲
حوادث
۱۵

فرمانده پلیس مرزبانی ناجا:

100 پایگاه اشرار در پاکستان شناسایی شد

فرمانده پلیس مرزبانی ناجا گفت: 100 نقطه فعالیت اشرار در پاکستان شناسایی شده است.

سرتیپ قاسم رضایی در گفت وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: دولت پاکستان باید هرچه سریع تر اقدامات عملی خود را برای عدم فعالیت اشرار در خاک این کشور آغاز کند، حضور اشرار در پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: اشرار در مناطق مرزی با ایجاد ناامنی و انجام جنایت هایی چون قتل، سرقت، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و مشکلاتی را برای مرزنشینان ایرانی به وجود آورده اند.

وی گفت: پاکستان باید نسبت به این ناامنی هایی که در مرز با ایران اتفاق می افتد پاسخگو باشد.

فرمانده پلیس مرزبانی ناجا از مجلس و دولت خواست تا با تامین اعتبار انسداد مرزها، اجازه فعالیت به اشرار و قاچاقچیان را ندهند.

رضایی در ادامه اظهار داشت: انتظار ما این است که نمایندگان مجلس و دولت نگاه ویژه ای به مرزها داشته باشند.

همچنین فرمانده پلیس مرزبانی ناجا در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با مرزبانی روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با 5 کشور ساحلی دریای خزر تفاهم نامه مرزبانی منعقد کند.

سرتیپ رضایی که تفاهم نامه ای را با ولادیمیر پرونیچف رئیس سرویس مرزبانی روسیه امضا کرد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این جلسه به دعوت مرزبانی ایران تشکیل شده و هدف از آن، امضای تفاهم نامه همکاری بیشتر، انتقال تجارب و کنترل مرزهای آبی مشترک است.

وی گفت: ایران برای امضای تفاهم نامه مرزبانی با هر 5 کشور حوزه دریای خزر آمادگی دارد.

در این مراسم ولادیمیر پرونیچف رئیس سرویس مرزبانی روسیه اظهار کرد: مرزبانان ایرانی در بحث مبارزه با مواد مخدر شهرت جهانی دارند.

وی افزود: موادمخدر برای روسیه یک تهدید محسوب می شود و ما از تلاش ایران در راه مبارزه با موادمخدر، حمایت می کنیم.

رئیس سرویس مرزبانی روسیه گفت: جلوگیری از جرایم سازمان یافته قاچاق خاویار، انسان و موادمخدر از مسایل مطرح شده در جلسه هیئت های مرزبانی ایران و روسیه بود.

پرونیچف تصریح کرد: قاچاقچیان بین المللی در کشت و تولید مواد مخدر افغانستان، نقش مهمی دارند و در واقع قاچاقچیان بین المللی، مردم افغانستان را به گروگان گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان های بین المللی باید مبارزه خود با موادمخدر را آغاز کنند افزود: ماموریت مشترک ایران و روسیه جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان بین المللی است.